donderdag 5 maart 2015

Fwd: 25 februari 2015

Op dit moment heb ik de ochtendwacht en over een halfuurtje zal de zon opgaan. Als ik omhoog kijk zie ik het toplicht van ons bootje dansen over een schitterende sterrenachtergrond. Helaas valt dit prachtige beeld met mijn iPhone niet vast te leggen.




We lopen op dit moment bijna parallel aan een dieptelijn. Onder ons is sprake van een overgang van 2000 naar 6000 meter. De door mij verwachte deining daardoor blijft uit.



De afgelopen dagen zijn prima verlopen. De golven namen af en er ontstond weer de mogelijkheid iets in de keuken te ondernemen. We deden ons naast de dagelijkse fruitsalade voor de lunch inmiddels tegoed aan een (30 knopen) broccoli-spinazie creatie van Cor en een pasta la norma van Olga. Mijn kookdebuut is inmiddels ook een feit, een gratin van een in Namibiƫ gekochte kruising tussen een pompoen en een courgette en lamskoteletten. Het werd allemaal eetbaar verklaard.



Het is inmiddels 7 uur en ik wek Cor die onze positie doorgeeft aan de Imagine van Steward en Sheila, die iedere dag wat meer mijlenmaken dan wij. Ze hebben ook een tonijn gevangen, iets wat ons nog net is gelukt.

Cor kijkt ook even of de sailmail werkt. Op de zuid Atlantische oceaan blijkt het lastig een goede frequentie te vinden voor het mailverkeer. We blij ven proberen.

Ik ga de hengel nu even uitzetten en wat ontbijt maken.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten