woensdag 4 maart 2015

3 maart 2015

Wat we ook proberen, het lukt ons niet het dunne doek van de halfwinder te repareren. Gelukkig blijkt uit de informatie over St. Helena dat daar een zeilmaker is. We stoppen daarom met deze exercitie, die inmiddels enkele dagen heeft voortgeduurd. De kluslijst voor St. Helena bestaat nu uit 1 het herstellen van de genua 1 val, 2 het (laten) repareren van de halfwinder, 3 het repareren van het spoelsysteem van de beide toiletten, 4 het dichten van het binnenhuidse deel van de uitlaat van de generator en 5 het opsporen van een lekkage in het zoetwatersysteem. Dit naast het gebruikelijke bunkeren van nieuw water en nieuwe diesel. Cor verwacht er een dag mee bezig te zijn. Dat lijkt me optimistisch.

Terwijl ik dit schrijf is het 7.30 uur UTC +1 (de boottijd) en loopt mijn wacht bijna af. St. Helena is nog bijna 70 nm verwijderd en de laatste sigaar aan boord schreeuwt erom opgerookt te worden. Ik heb hem beloofd dat bij zonsopkomst te doen.

Het is rustig weer en er is weinig wind en deining. Om wat vaart te houden staat inmiddels de motor bij. De hengel staat alweer uit, we willen eindelijk eens iets vangen.

De sfeer aan boord is uitstekend en iedereen schikt zich in het wachtritme dat goed is vol te houden. Niettemin zie ik ernaar uit weer aan land te zijn om Aukje en de kinderen te kunnen spreken, het eiland te verkennen en weer eens te kunnen scheren en douchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten