zaterdag 18 april 2015

18 april 2015



Vandaag uitgeslapen in een klein kamertje zonder airco met douche/toilet op de gang. Erg primitief maar wel in het markant gehuisveste etablissement Zus en Zo waar je nog voor vijftien euro per nacht kunt overnachten.
 
 
 


Per sms krijg ik nog een boodschappenlijstje door van Cor. Er zijn euro's nodig voor de afrekening van de jachthaven en graag ook nog wat mango's.

Door Zus en Zo wordt ik verwezen naar de Surinaamse bank naast de kathedraal. Een loopafstand.

Ik besluit eerst de kathedraal te bezoeken. Een prachtig 18e eeuws houten gebouw.
 



Helaas blijk ik vervolgens te laat te zijn bij de bank. Banken sluiten op zaterdag stipt om twaalf uur en euro's pinnen in een ATM is in Suriname niet mogelijk. Gelukkig leert een telefoontje aan Dick dat hij voldoende euro's in kas heeft en dat ik me kan gaan wijden aan de boodschappen.
Ik ga daarvoor uiteraard naar de prachtige overdekte markt, waar ik helaas de gevraagde mango's die inmiddels kennelijk off season zijn niet aantref. Wel verrukkelijke witte puntjes en mijn favoriete pindachips die ik  niet kan laten liggen.

Onderweg passeer ik weer de prachtige koloniale gebouwen en het onafhankelijksplein die deze stad een bijzondere sfeer geven.
 

 
 


En natuurlijk ook al due stoere mannen met een zangvogeltje in hun kooitje.
 
Terug op de marina zie ik hoe Cor de rode streep op de auto er af heeft gewassen. Een kleine verkleuring is nog te zien. De verhuurder houdt daarom tie euro in op mijn borg. Ik kan ermee leven.

Inmiddels zijn Dick en Jet ook weer aan boord. Alle klussen zijn gedaan. We gaan vroeg te kooi en hopen morgenochtend vroeg te vertrekken naar Martinique waar Aukje ons zal zien binnenlopen.

Omdat het internetverkeer totdan niet mogelijk is zal dit blog eerst in Martinique weer kunnen worden hervat en zal onze voortgang weer enkel gevolgd kunnen worden met, in de woorden van Jet, de bruine poepstreep van de SPOT messenger.

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten