donderdag 16 april 2015

16 april 2015


Vanmorgen stortregent het.

 
 
 
 
 
 
 
 















Desondanks doe ik een poging wat souvenirs te bemachtigen. Elke foto van een mogelijk aandenken die ik whatsapp leidt tot commentaar en ik moet de moed opgeven want er moet gas gehaald worden en een oplossing gevonden worden voor onze deels geknapte stag.
 


Dit aandenken viel ook niet in de genade.
 


En deze was echt te groot

In de middag naar Ingas om een gasfles te vullen. Butaan was niet voorhanden dus ik neem propaan, volgens de flessenvuller geen probleem. Hoop dat Cor dat ook vindt.

Na veel omzwervingen uiteindelijk een bedrijf gevonden dat roestvrijstaal kan lassen
 


Doel is een oog te maken aan de bovenste terminal van de stag, zodat we daaraan met een klem de nieuwe draad aan vast kunnen maken. Men gaat erg creatief aan het werk. Een lange roestvrijstalen bout wordt rondgevlogen en uiteindelijk netjes aan de terminal vastgemaakt.
 
 


Blij keer ik marinawaarts. Na alle bulten en wegverzakkingen op de weg naar Domburg te hebben getrotseerd blijkt een over een duiker in een beek geplaatste hoeveelheid zand zodanig verzadigd dat ik niet meer verder kan. 


Hulpvaardig als men hier is in Suriname word ik gelukkig weer snel op de weg geholpen door een behulpzame meneer met wie ik nog een biertje op de goede afloop drink.
 

Nu weer op weg naar de stad om afscheid te nen van Maartje Blom, dochter van Jet, die morgen terugvliegt naar Nederland.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten