woensdag 6 mei 2015

Vertrek uit St Lucia

Omdat Aukje op 6 mei terugvliegt vertrekken we naar Martinique. Eerst slaan we nog wat diesel in en bezoeken we de rijk gesorteerde supply shop in Rodney Bay. Daar vinden we eindelijk een spare voor het impellortje van de generator.

Terwijl we anker opgaan krijg ik een sms'je van ics, de creditcard service provider van mijn bank. Ik blijk een ongewoon hoog bedrag opgenomen te hebben, ik weet van niets en bel hen. Ik zou voor ongeveer duizend euro besteld hebben bij Zalando.. Het is overduidelijk fraude en er wordt een procedure in gang gezet het recht te draaien. Ondertussen wordt deze kaart geblokkeerd.

Er staat een mooie wind van 20 tot 30 knopen en we zetten koers naar de baai van le Marin, Martinique. Helaas blijkt deze koers vandaag niet bezeilbaar en moeten we besluiten onze oude baai aan te varen. Dat gaat maar net en grote delen van de tocht moeten we motorzeilen. Al met al een tamelijk natte laatste oversteek.

De kreet van Aukje "Dolfijnen!" en de show die deze beesten vervolgens opvoeren maakt ook van deze dag weer een prachtige dag die we niet snel zullen vergeten.

We ankeren weer op onze oude plek in Petite Anse en eten in het plaatsje een eenvoudige maaltijd met zicht op onze boot. Een mooi besluit van een mooie dag.

1 opmerking:

  1. Goede terugreis Aukje, niet gelukt om samen te vertrekken? Theo, jij ook een goede terugreis gewenst! En dolfijnen: dat móet een dol-fijne dag geweest zijn! Liefs Ineke en Nol

    BeantwoordenVerwijderen