dinsdag 17 februari 2015

Leg 0 completed

Na een poos stilgestaan te hebben op Bahnhof Koln Messe en steeds maar weer meldingen van verdere vertraging te hebben ontvangen kregen we uiteindelijk het advies een gewone trein te nemen. De ICE reed niet verder en uit de berichtgeving begrepen we tussen de regels door dat iemand zich voor de trein had geworpen. Afschuwelijk natuurlijk, maar als je dat als reiziger treft die een vliegtuig moet halen gaan er ook minder altruïstische gedachten door het hoofd.

Er vormde zich meteen een groepje lotgenoten en ik kwam daardoor ook in contact met een andere Namibieganger. Met een aantal wogen we de suggestie van Deutsche Bahn af. Uiteindelijk was de relatieve zekerheid (het blijft openbaar vervoer) doorslaggevend, ook al hield die in dat we een uur voor vertrek aan zouden komen en dat we nog een bus zouden moeten nemen naar de juiste terminal.

We kwamen net op tijd binnen hollen. De laatste bagageterminal stond op sluiten. Door dit allerlaatste moment effect werd de voorziene discussie ten aanzien van het toeristenvisum in Namibië ook hevig bekort. Normaal gesproken moet je kunnen aantonen met een retour of opvolgend ticket dat je het land ook weer verlaat. De door Cor gecomposeerde 'crewlist' deed echter gelukkig wonderen. Voor mijn alternatief, het ter plekke online boeken van een busticket vanuit Walvisbaai naar een plaatsje net over de grens, was ook geen tijd meer geweest.

Na het afgeven van de bagage hadden we nog een half uurtje dat ik heb gebruikt om de gevraagde GBP's te regelen en voor een half sigaartje.

Het was een prima vlucht naar Windhoek met veel beenruimte en een opvallend lekkere maaltijd en ontbijt. Na wat wachttijd vervolgens met een klein vliegtuigje naar Walvisbaai, over een prachtig ogende woestijn.

Nu voor de lunch in het Raftrestaurant. Op de weg er naar toe struikelde ik over de Flamingo's. Prachtig! Vanuit hier geweldig uitzicht op de baai. En op de aankomst van de Future die helaas nog niets van zich laat zien.

Mijn game burger komt eraan dus ik ga sluiten. Straks naar de jachtclub om te kijken of de havenmeester al wat heeft gehoord over de marifoon.

Foto's volgen als ik wat beter internet heb.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten